Revisant conceptes claus: la Ludoformació
Mònica Lapeyra Pertussini

Estic revisant el web de IOCUS, i repassant els conceptes i fòrmules que hi apareixen.
M'he posat a revisar el concepte que és un dels pilars de la meva metodologia de treball a les organitzacions: la Ludoformació.
Aquesta és la meva definició per Ludoformació:
La Ludoformació és un mètode d’aprenentatge i desenvolupament de grups i equips de treball que utilitza el joc com a metodologia.
Integrem l’Aprenentatge Intel·lectual (models, reflexions, conclusions) amb l’Aprenentatge Significatiu (jocs, dinàmiques, experiències), per a incrementar la integració dels programes formatius i transferir-los fàcilment al lloc de treball.
Aprofitem la capacitat biològica de l’organisme per aprendre a través del joc, i així recuperem també les funcions de l’hemisferi dret del cervell, connectat amb la creativitat, la intel·ligència emocional, la comunicació, la comprensió abstracta i la intuició.
L’experiència ens demostra que allò que s’apren en un context estimulant i divertit perdura en el temps, i es fa més efectiu i aplicable.
El Joc, a més, és un instrument ideal per al desenvolupament personal i cooperatiu.
Des que vaig acabar el Màster, ara ja fa més de 10 anys, i gràcies a la infinitat d'experiències que he pogut gaudir en entorns organitzacionals aplicant la Ludoformació, he anat generant un model propi, adaptant, inclouent, eliminant i combinant (un SCAMPER en tota regla sense saber-ho!) allò que ja sabia i allò que ja feia per generar una metodologia en la que em sento a gust i des de la que treballo amb coherència i satisfacció.