Català    Castellano    
¿qué es iocus? jugando en la empresa Objectivos y resultados cursos y actividades metodología equipo iocus contacta

 

Metodología

 

Aprendizaje significativo

 

 

 

 

Aprendizaje significativo

 

 

Com treballem?

Sovint diferenciem la nostra actitud a la feina, i l’enfoquem cap a l’assoliment, cap a la consecució de l’objectiu, i la nostra actitud fora de la feina, on ens permetem més les satisfaccions, tenim més en compte les relacions personals i la comunicació…

Un dels nostres objectius és unir l’assoliment de l’objectiu i de la satisfacció en l’ambient laboral, per tal que tant el treballador de qualsevol nivell com l’organització per a la qual treballa, puguin viure el treball com una gratificació i un estímul.

 

Integrar l’atenció cap a l’objectiu amb l’atenció cap a les relacions, per enfocar-nos en el procés, el vector resultant d’ambdós.

El Mestre en l’Art de la Vida no distingeix gaire entre la feina i el joc,
el seu treball i el seu oci, la seva ment i el seu cos,
la seva educació i la seva reacció.

Tot just distingeix quin.

Simplement percep la seva visió de l’excel·lència de tot el que fa,
deixant que els altres decideixin si ell està jugant o treballant.

Als seus propis ulls sempre està fent les dues coses.

Texto Zen

Com ho fem? Ludoformació

La metodologia ludoformativa és versàtil, plàstica i adaptable a cadascuna de les problemàtiques que ens planteja el món canviant i exigent de les empreses i organitzacions.

  • A partir de models de formació dinàmics de caràcter participatiu.
  • Prioritzem la pràctica i l’experiència per sobre de la teoria, per aproximar-nos a un escenari de realitat complementari a la formació tradicional.
  • Proporcionem un entorn segur i creatiu on extreure les conclusions i aplicacions més adequades a cada grup i persona.

Ens convencem més de les raons que desvetllem pel nostre compte,
que de les que ens vénen suggerides per d’altres .

Pascal

Treballem des de:

  • el que és creatiu i estimulant / la creativitat i l’estímul: sortir de l’entorn habitual i experimentar amb accions i sensacions noves, obre les capacitats i allibera el potencial.
  • el que és cognitiu / la cognició: prèviament, per contextualitzar. A posteriori: per reflexionar i fer un pont integrador entre l’experiència viscuda i la meva vida professional i personal.
  • el que és emocional / l’emoció: està demostrat que l’aprenentatge tenyit d’una emoció perdura més efectivament i intensa en el temps.
  • el que és corporal / el cos: perquè els pensaments, les emocions, les accions succeeixen en el cos. S’ha de donar un espai propi a la nostra part corporal, per tal que desenvolupi la seva capacitat de detectar les capacitats pròpies i les adquirides

La informació s’oblida; l’experiència s’integra i perdura.

De la necessitat a la formació

A partir de les necessitats detectades a l’empresa, o de la seva proposta concreta, dissenyem un programa formatiu que incorpora eines noves i poderoses, com són el joc, el teatre, la Risoteràpia, l’expressió corporal, els contes, històries i metàfores, el clown

Darrere d’una base teòrica fonamentada en la Ludoformació i diversos corrents psicològics (Coaching, Programació Neurolingüística, Gestalt, Humanisme, Teoria Sistèmica de les organitzacions) i empresarials, posar empresarials davant de psic i la integració amb les eines vivencials, el treball en equip permet l’Aprenentatge en totes les seves facetes. (massa llarga)

L’experiència ens demostra que la suma de perspectives (lúdica, vivencial, emocional, nova, intel·lectual i de grup) condueix l’equip i cada un dels seus membres a través del descobriment espontani de les seves capacitats i recursos, cap a un esplèndid aprofitament del seu potencial.

Sabem allò que som,
però no allò que podríem arribar a ésser .

William Shakespeare

 

 

disseny abacmedia